Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

30 March 2007

صبر کنيد! ويستا نخريد!

اين مقاله براي بررسي ويندوز ويستا نيست. نمي خواهيم که در مورد ويندوز ويستا يا معايب آن صحبت کنيم. اين مقاله براي آنهايي است که در صدد دانلود يا خريداري ويندوز ويستا و نصب آن بر روي يک PC هستند.
1. ويستا کامل نيست
مايکروسافت در حال حاضر مشغول تهيه نخستين سرويس‌پک و نظرخواهي از کاربران براي آيتم‌هايي است که بايد در آن بگنجاند. ويستا شايد فعلا به درستي آماده نباشد تا زماني که اين اولين سرويس‌پک ارائه گردد، احتمالا همين امسال.
شرکت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري که محصولات سازگار با ويستا را توليد مي‌کنند همگي براي سيستم عامل جديد مهيا نيستند. بسياري از اين شرکت‌ها در تکاپوي تکميل درايورها و به روز رساني‌هاي ويستا هستند. مهم‌تر از همه، همه شرکت‌هاي کارت ويديو و صدا هم آماده نيستند.
CREATIVE يک ليست شامل وضعيت درايورها را براي هر کدام از محصولات فراوان خود منتشر مي‌کند. اغلب محصولات SOUND BLASTER INTERNAL آنها اکنون داراي درايورهاي ويستا هستند. دو تا از آنها فقط يک نسخه بتا2 از اين درايورها دارند. اغلب دوربين‌ها و دستگاه‌هاي جانبي ديگر آنها هيچ درايور ويستايي ندارند.
در سايت ADVANCED MICRO DEVICES، شما مي‌توانيد اطلاعاتي در مورد آمادگي کارت‌هاي گرافيک ATI (AMD و ATI سال گذشته با يکديگر ادغام شدند) براي ويستا بيابيد. بيشتر آنها توسط يک CATALYST VISTA SOFTWARE DRIVER (که بتا است) پشتيباني مي‌شوند و از يک ليست طولاني از مسائل شناخته شده انتشار يافته رنج مي‌برند. آن البته به همراه اين هشدار ارائه مي‌شود: "ATI نصب اين درايورها را در سيستم‌هاي مورد استفاده براي اعمال مهم يا جايي که بهره‌وري اهميت ويژه‌اي دارد توصيه نمي‌کند".
اين دو شرکت پيشروترين‌ها در پشتيباني ويستا محسوب مي‌شوند. اين آمادگي ناکامل براي ويستا براي شرکت‌هاي بزرگتر حاکي از وضعي ناخوشايند است. بسياري از سازندگان کوچکتر ابزارهاي جانبي اصلا ويستا را پشتيباني نمي‌نمايند.
حداقل OEMها، ALIENWARE و POLYWELL، XP را به جاي ويستا مي‌نشانند، زيرا هر دو مي‌گويند درايورهاي گرافيکي و ساير درايورها براي ويستا در حال حاضر کاملا مهيا نيستند.
نرم‌افزارها، از قبيل مجموعه‌هاي امنيتي که ممکن است پيش از اين هزينه آنها را پرداخت کرده باشيد، احتمالا بر روي ويستا اجرا نمي‌شوند، و برخي از آنها نيازمند به روز رساني‌هايي هستند که هنوز آماده نيستند.
TREND MICRO، PANDA، CA و SYMANTEC همگي اعلام نموده‌اند که مجموعه‌هاي به روز رساني شده خود را عرضه خواهند کرد.مايکروسافت مدعي است که MCAFEE ويستا را پشتيباني خواهد نمود، اما زمان آن را اعلام نکرده است. خود شرکت در مورد پشتيباني ويستا حرفي نزده است. و برخي، نه همه محصولات ZONEALARM تا هفته‌ آينده ويستا را پشتيباني خواهند نمود. هر چه شرکت کوچک‌تر باشد، عموما به مدت زمان طولاني‌تري براي پشتيباني ويستا نياز خواهد داشت.
بازي بر روي ويستا – و پشتيباني گرافيکي DIRECTX 10 در ويستا – براي علاقه‌مندان به بازي بسيار جذاب خواهد بود. اما اين چيزي است که فقط بعدا مي‌توانيد از آن به صورت کامل بهره ببريد. پتانسيل کامل بازي (DIRECTX 10) نيازمند سه عنصر است – يک سيستم عامل، سخت‌افزار گرافيکي پشتيباني کننده و بازي‌هاي پشتيباني کننده.
سيستم عامل آماده است، سخت‌افزار گرافيکي تا حدودي آماده است و بازي‌ها وجود ندارند.
5. ويستا به يک PC جديد نياز دارد
براي بهره‌گيري کامل از قابليت‌هاي ويستا، احتمالا بايد يک PC جديد بهينه‌سازي شده براي ويستا بخريد. بسياري از مزاياي ويستا نيازمند سخت‌افزاري هستند که PC کنوني شما فاقد آن است. براي مثال READYBOOST و READYDRIVE نيازمند درايوهاي هيبريد يا فلاش خاص هستند. AERO بسيار جذاب به نظر مي‌رسد، اما فقط اگر کارت گرافيک شما PIXEL SHADER 2.0 را پشتيباني کند. شما مي‌توانيد تلويزيون کابلي کيفيت بالا را ضبط کنيد، اما فقط با يک کارت تيونر طراحي شده براي بهره‌گيري از اين ويژگي ويستا. شما مي‌توانيد از بازي‌هاي DIRECTX 10 لذت ببريد، اما فقط با يک کارت ويديوي سازگار.
جستجوي جديد ايندکسي ويستا عالي است، اما براي ايندکس شما به فضاي هارد ديسک اضافي نياز خواهيد داشت و فضاي ذخيره‌سازي اضافي براي خود سيستم عامل. حتي فکر اجراي ويستا بر روي يک سيستم با کمتر از 1 گيگابايت رم را به ذهن خود راه ندهيد؛ 2 گيگابايت قابل قبول است و 4 گيگابايت مطلوب است. و اگر مي‌خواهيد واقعا از AERO لذت ببريد بايد از يک صفحه نمايش LCD فلات 20 اينچي يا بزرگتر استفاده کنيد.
مطمئنا شما مي‌توانيد ويستا را بخريد و آن را بر روي يک PC قديمي نصب نماييد. اما واقعا از آن بهره نخواهيد برد.
4. ويستا وقت‌گير است
خريداري ويستا در حال حاضر، و نصب آن بر روي سخت‌افزار قديمي، کارهاي اضافي وقت‌گيري را بر ساير کارها مي‌افزايد – احتمالا يکي دو روز بيشتر. چرا؟ به احتمال زياد شما ناچار خواهيد بود درايورهاي جديدي را براي اجزاء سيستم و دستگاه‌هاي جانبي قديمي خود بيابيد، نصب کنيد و عيب‌يابي نماييد.
ممکن است شما در مورد WINDOWS EASY TRANSFER چيزي شنيده باشيد، که فايل‌ها و تنظيمات را از XP به ويستا منتقل مي‌کند. اما زيادي احساساتي نشويد. فقط در صورتي کار مي‌کند که شما تمامي برنامه‌هاي کاربردي‌تان را دوباره نصب نماييد؛اين برنامه واقعا برنامه‌هاي کاربردي نصب شده را انتقال نمي‌دهد، فقط تنظيمات و داده‌ها را منتقل مي‌کند.
با کمي انتظار، و نصب ويستا بر روي PC بعدي‌تان، خودتان را از دردسرهاي تلاش براي به روز کردن PC قديمي‌تان با سيستم عامل جديد خلاص کنيد.
5. ويندوز XP منسوخ نيست
ويستا مزاياي جديدي مي‌افزايد، و در بلندمدت محاسبه‌گري (COMPUTING) را ساده‌تر، سريع‌تر و خوشايندتر خواهد نمود. اما آن واقعا هيچ يک از مسايل موجود را حل نمي‌کند. ويندوز XP، پس از سال‌ها پشتيباني قدرتمند و وسيع، يک سيستم عامل قوي و بسيار کاربردي است. و پشتيباني خوب آن همچنان ادامه دارد. مايکروسافت متعهد شده که حداقل هفت سال ديگر XP را پشتيباني کند، و حتي قصد دارد يک SERVICE PACK 3 را سال آينده ارائه کند.
GARTNER مي‌گويد تا انتهاي سال، XP بر روي 77.1 درصد از تمامي PC ها در سطح دنيا نصب خواهد شد، و ويستا تنها بر روي 12.3 درصد. اين بدان معني است که صنعت اطمينان حاصل خواهد کرد که محصولات جديدش هنوز به خوبي بر روي XP کار مي‌کند. 6. ويستا همچنان مي‌تواند بهترين دليل براي خريداري يک MAC باشد
درست شنيديد. اين عقيده من است.سال‌ها پيش، سوييچ کردن از ويندوز به يک MAC تقريبا براي اغلب افراد غير ممکن بود. ما کاملا به برنامه‌هاي کاربردي دسک‌تاپ وابسته بوديم، که بسياري از آنها هيچ معادلي بر روي پلاتفرم MAC نداشتند. در حال حاضر، بسياري از کارهايي که ما انجام مي‌دهيم آن لاين هستند، به گونه‌اي که ترک ويندوز و حرکت به سمت يک MAC براي اغلب افراد کاملا شدني است. آن اکنون يک انتخاب واقعي است، و اساسا يک اولويت محسوب مي‌گردد.
تحت چه شرايطي شما بايد به يک MAC سوييچ کنيد؟ طرفداران APPLE به شما خواهند گفت که اگر خواهان آن هستيد که سيستم‌تان کمتر قفل کند، با دردسرهاي کمتري اجرا شود و شکاف‌هاي امنيتي کمتري داشته باشد در اين صورت يک MAC بخريد. اما اين ديد جهاني کاربران MAC است.
اگر شما به دنبال اتخاذ اين تصميم از ديد جهاني کاربران PC هستيد، در اينجا يک چک‌ليست قابل استفاده‌تر براي شما مي‌آوريم:
سوييچ کردن به يک MAC را مد نظر قرار دهيد اگر:
-- اگر اهل بازي‌هاي PC نيستيد.
-- داراي هيچ برنامه‌هاي کاربردي فقط- ويندوزي نيستيد که بخواهيد همچنان بدون شبيه‌سازي آن را اجرا نماييد.
-- شما سرمايه کافي براي خريداري قطعات سخت‌افزاري اصلي PC را در اختيار نداريد – از قبيل صفحات نمايش فلات LCD گران.
-- شما داراي برنامه‌هاي کاربردي غير MAC که کارفرماي شما آنها را براي کار در خانه الزامي نموده نيستيد.
اما اغلب کاربران ويندوز اين انتخاب را انجام نخواهند داد. براي اغلب ما، پايداري بيهوده است – و غير ضروري و ناخوشايند. ويندوز ويستا يک نسخه واقعا عالي ويندوز با مزاياي عظيم است و استفاده از آن بسيار خوشايند خواهد بود.
قبل از آن که شما راه دشوار اين ارتقاء را بپيماييد – و بر روي سخت‌افزار نامناسب و قبل از آن که صنعت به طور کامل براي پشتيباني آن مهيا باشد – لحظه‌اي درنگ و تامل کنيد: چه عجله‌اي است؟
منبع : مجله علم الکترونيک و کامپيوتر
از همه معذرت ميخوام... چو ن يه چند وقتي نبودم... نميتونم بگم كجا بودم آخه اين يكي امنيتي هستش... سال نو هم مبارك... .

No comments:

Post a Comment