Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

26 April 2007

کپ کام و بازي سياره گمشده!


يک قانون قديمي بسيار پر کاربرد هست که مي گويد: «هيچ کنسولي بدون بازي‌هاي کپ کام، کنسول نمي شود!» بازي‌هاي کپ کام، معمولاً از لحاظ گرافيکي و روند يک سر و گردن از ديگر هم سبک‌هاي خود بالاتر هستند. البته شايد بازي سياره گمشده در حد و اندازه بازي‌هاي اکشن ديگري مانند Dead Rising نباشد، اما باز هم يک اکشن خوب و خوش ساخت است که از بازي کردن چند باره اش لذت خواهيد برد.
به نظر مي رسد يکي از شرايط استخدام بازي ساز در کپ کام، اين باشد که بتوانند هيولاهاي عجيب و غريب طراحي کنند و يک سناريوي سروايوال‌هارور بنويسند! سياره گمشده هم طبق معمول، ترکيبي است از يک داستان بسيار بي سروته و درپيت ترسناک، که بهانه‌اي شده تا گرافيک بسيار خوب ايکس باکس و طراحي دشمن‌هاي کپ کام به رخ شما کشيده شوند. داستان در يک سياره ناشناخته مي گذرد که به خاطر توفان و سرماي سخت، شرايط زندگي در آن بسيار مشکل است تنها راه زنده ماندن در اين سياره يخ زده، استفاده کردن از مواد آلي نارنجي رنگي است که توسط ساکنان اصلي سياره يعني آکريدها توليد مي شود. اين مواد گرمازا هستند و مي توانند انرژي لازم براي زندگي در سطح زمين را به انسان‌ها بدهند.
اما اصلي ترين عامل جذابيت بازي، همين آکريدها هستند. ساکنان اصلي سياره، يک سري موجودات حشره مانند و عظيم الجثه هستند. البته از اين لحاظ بايد گفت که بازي سازان کپ کام قدم بسيار بزرگي در طراحي دشمن برداشته اند، هر چه باشد، حشره‌هاي عظيم الجثه از زامبي‌هاي خون آشام يا هيولاهايي که از جهنم مي آيند. بسيار قابل تحمل تر هستند!
گرافيک بازي آن قدر خوب است که بعضي وقت ها انگشت به دهن مي‌مانيد. هنوز به گرافيک‌هاي نسل جديد عادت نکرده‌ايم. محيط‌هاي بزرگ بازي سياره گمشده عالي از کار درآمده اند. هميشه و در همه جا برف و سرما وجود دارد. دودهاي متحرک آن قدر زيبا و طبيعي هستند که شايد در دنياي واقعي ديگر از ديدن دود لذت نبريد! در مراحلي که بازي در فضاي بسته رخ مي دهد، همه چيز مانند فيلم هاي سينمايي کيفيت HD، شفاف و عالي است طوري که انتظار داريد از صفحه تلويزيون بيرون بيايد. لانه آکريدها بسيار چندش آور و ترسناک است.

بازي يک اکشن کامل است، از آنهايي که کم کم شما را وارد ميدان جنگ مي کند و در حالي که اول بازي با يکي دو تا حشره کوچک سروکار داشته ايد، ناگهان چشم باز مي کنيد مي بينيد چند ساعت گذشته و لشکري از جانورهاي کوچک و بزرگ اطرافتان را گرفته اند و شما با سرعت زيادي مشغول از پا در آوردشان هستيد. احتمالاً شما هم اوايل بازي حوصله تان تا حدودي سر خواهد رفت، ولي بعد از مبارزه با اولين غول بازي، ناگهان همه چيز بر مي گردد. سلاح‌هايي که به شما مي دهند متنوع و خوش دست هستند و جان مي دهند براي کشتار دسته جمعي حشرات بزرگ. نارنجک‌ها هم خيلي کاربرد دارند. بعد از رزيدنت اوايل 4، نارنجک در بازي‌هاي کپ کام حضور بسيار پررنگي پيدا کرده است.
اما مهم‌ترين نکته روند بازي اين است که خط عمر شما به خاطر سرما، همواره در حال کم شدن است و اگر به موقع به جنگ آکريدها نرويد و با کشتن آنها مواد گرمايي مورد نياز براي زنده ماندن را جمع نکنيد. سرما شما را از پا در خواهد آورد البته چنين خصوصيتي را قبلاً در بازي هايي مانند بلاد اومن ديده بوديم، اما در سياره گمشده تا حد زيادي به هيجان بازي اضافه کرده کم شدن دايمي خط عمر، باعث مي شود همه چيز سريع تر رخ بدهد. شما وقت کمتري را صرف گشت و گذارهاي بيهوده مي کنيد و استراتژي‌هايي مانند اين که با کلک‌هاي مختلف يکي يکي با دشمن ها روبه رو شويد و کم کم آن ها را بکشيد، ديگر کارساز نيستند.
يکي از نقاط ضعف بازي شخصيت اول آن يعني "وين" است. وين اصلاً مانند دانته نيست و نمي تواند با سرعت عکس العمل نشان بدهد. خيلي وقت ها از اين که هيولاها خيلي سريع تر از شما هستند اعصاب تان خراب مي شود. خدا عاقبت‌تان را به خير کند که وسط يک جنگ شلوغ، يکي از عنکبوت‌ها به شما چند ضرب بزند. نه تنها تا چند ثانيه نمي توانيد هيچ عکس العملي در برابر ضربات پشت سر هم او نشان بدهيد، بلکه افتادن روي زمين و دوباره بلند شدن "وين" فرصت زيادي به ديگر دشمن ها مي دهد تا دورش جمع بشوند و به محض بلند شدن، ضرب‌ها را ادامه بدهند.

منبع: روزنامه کليک

No comments:

Post a Comment