Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

29 June 2009

توافق آمریکا و روسیه در مقابله با حملات اینترنتی

طبق گزارش نيويورك تايمز، كمتر از دو هفته پيش از ديدار باراك اوباما از مسكو، آمريكا و روسيه نمي‌توانند درباره نحوه مقابله با تهديد روبه رشد حملات اينترنتي كه ممكن است خسارت بسياري به سيستم‌هاي رايانه‌اي و اينترنت بزند، به توافق برسند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان، اين روزنامه به نقل از يكي از مقامات ارشد وزارت خارجه آمريكا گزارش داد: هر دو كشور بر سر اين كه فضاي سايبر ميدان نبرد نوظهوري است توافق دارند و انتظار مي‌رود كه هنگام بازديد ماه آينده اوباما از روسيه و در مجمع عمومي سازمان ملل در ماه نوامبر به اين مساله بپردازند.
طبق اين گزارش، روسيه موافق يك معاهده بين‌المللي به همراه مسائل مذاكره‌شده براي سلاح‌هاي شيميايي بوده و در مجموعه نشست‌هايي در سال جاري، اين شيوه را پيش كشيده است، در حالي كه آمريكا معتقد است معاهده غيرضروري بوده و به‌جاي آن طرفدار بهبود همكاري ميان گروه‌هاي اجراي قانون بين‌المللي است.
بر اساس گزارش نيويورك تايمز، هرگونه توافق در زمينه فضاي سايبر مشكلات ويژه‌اي دارد زيرا در ارتباط با اين موضوع مسائلي مانند سانسور اينترنت و حق حاكميت نيز مطرح مي‌شود.
به گفته مقامات آمريكايي، عدم توافق روي نحوه عملكرد، مانع همكاري مقامات اجراي قانون بين‌المللي شده است به‌ويژه اينكه بخش قابل توجهي از حملات عليه سيستم‌هاي رايانه‌اي دولت آمريكا از سوي چين و روسيه صورت مي‌گيرند.
بسياري از كشورها از جمله آمريكا با پي بردن به لزوم مقابله با تهديد روبه رشد جنگ سايبر در حال طراحي سلاح‌هايي براي آن هستند مانند بمب لوجيك كه مي‌تواند با پنهان شدن در رايانه‌ها در موقعيت‌هاي بحراني آن‌ها را متوقف يا مدارهاي مجتمع را تخريب كند؛ بوت‌نت‌هايي كه مي‌توانند از وب‌سايت‌ها و شبكه‌ها جاسوسي كرده يا آن‌ها را از كار بيندازند يا دستگاه‌هاي اشعه موج ريز كه مي‌توانند مدارهاي رايانه‌ها را از فاصله‌هاي دورتر بسوزانند.

No comments:

Post a Comment