Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

30 June 2009

امکان استفاده از MMS و GPRS تلفن همراه مقدور نیست

همزمان با قطع ارتباط شبکه پیام کوتاه تلفن همراه‌، امکان استفاده از سرویس‌‌های MMS و GPRS نیز غیرممکن است.



به گزارش موبنا‌، سرویس‌‌های MMS و GPRS اپراتورهای تلفن همراه حدود شش ماه پیش فعال شده است و اگرچه در این مدت تقاضای زیادی برای استفاده از این سرویس‌‌ها از سوی مشترکان به چشم نمي‌خورد، اما بیش از دو هفته است که معدود مشترکان این نوع سرویس نیز نمي‌توانند از آن استفاده کنند.
مسدود شدن شبکه پیام کوتاه‌، ام ام اس و جی پی ار اس تلفن همراه از روز 21خردادماه سال جاری تا به امروز همچنان ادامه دارد و این مساله سبب شده تا ارتباط بیش از 31‌ميليون مشترک اپراتور اول‌، یک‌ميليون مشترک تالیا و 14میلیون مشترک اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان - ایرانسل که از این سرویس‌‌های ارتباطی استفاده مي‌کنند به کلی قطع شود.
با قطع شدن سرویس‌‌های شبکه تلفن همراه کشور هریک از اپراتورهای اول، تالیا و اپراتوردوم و نیز پیمانکاران پیامک با ضررهای میلیاردی مواجه شده‌اند.
ضریب نفوذ همراه اول نسبت به سال گذشته کاهش یافت
به گزارش موبنا، براساس آخرین آمار ارائه شده ازسوی سایت شرکت مخابرات ایران، ضریب نفوذ تلفن همراه در خرداد ماه سال گذشته 20/43‌درصد بوده که هم اکنون به 18/43‌درصد رسیده است.
تعداد سیم کارت‌‌های همراه اول تا پایان خردادماه سال 87 بالغ بر 31میلیون و 421هزار و 104 عدد سیم کارت بوده که این آمار در خردادماه امسال به 31‌ميليون و 559‌هزار و954 سیم کارت رسیده که این ارقام نشان مي‌دهد در طول سه ماهه نخست سال جاری این اپراتور 136‌هزار و 850 سیم‌کارت واگذار کرده است.
این اپراتور تاکنون 31‌ميليون و 559‌هزار و954 سیم کارت دائمي‌و اعتباری در سراسر کشور واگذار کرده که از این آمار 5/16‌ميليون سیم کارت دائمي‌ و بالغ بر 15میلیون مختص به سیم کارت اعتباری این اپراتور بوده است.
سرويس پيامک تا پايان هفته جاري وصل خواهد شد
درحالي كه سرويس پيام كوتاه شهرستان‌ها در حدود يك‌هفته است كه متصل شده، قرار است تا پايان هفته جاري شبكه پيامك تهران نيز برقرارشود.
يک مقام آگاه و مسوول در گفت‌وگو با ايلنا، اظهار داشت: سرويس پيامك به دليل مسائل امنيتي و به صلاحديد نهادهاي امنيتي قطع شد. البته مجلس، سازمان بازرسي و نهادهاي ناظر در جريان امر قرار داشتند و براي اين كار نيز به صورت شفاف توجيه شده بودند.
وي ادامه داد: قطع سرويس پيام كوتاه يك مساله امنيتي بوده و مردم و كاربراني كه به حفظ منافع كشور توجه دارند بايد كاملا اين امر را درك كنند، البته قرار است كه به زودي اين مشكل رفع شود.
اين مقام آگاه كه نخواست نامش فاش شود، گفت: از دوشنبه هفته گذشته (1/4/88) سرويس اكثر شهرستان‌ها وصل شد و در پايان هفته گذشته نيز تمام شهرستان‌ها توانستند از اين شبكه استفاده كنند.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر قطعي شبكه پيام كوتاه در استان تهران است كه اين امر نيز تا پايان هفته جاري رفع خواهد شد. گفتني است، يك مقام آگاه در شركت مخابرات نيز اين امر را تاييد كرده و از دسترسي مشتركان به سرويس پيامك تا پايان هفته جاري خبرداده است.

No comments:

Post a Comment