Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

29 June 2009

نت‌بوك مي‌خواهيد يا نوت‌بوك

نت‌بوك‌ها اين روزها بر خلاف گذشته بازار پررونقي در نقاط مختلف دنيا دارند و بسياري از افراد به دليل حجم و وزن كمتر اين رايانه‌هاي قابل حمل نسبت به لپ‌تاپ‌ها از آن استقبال مي‌كنند.


اين اواخر نيز شاهد عرضه انواع نت‌بوك با برندهاي مختلف به بازار داخلي بوده‌ايم كه استقبال زيادي هم از اين كالا شده است.
اما هنوز بسياري از كاربران نت‌بوك هنوز تفاوت اين كالا را با نوت‌بوك‌ها نمي‌دانند.
نتايج حاصل از يک بررسي جديد توسط مركز تحقيقاتيNPD Group نيزنشان داد، بخش اعظم کاربران هنوز تفاوت ميان نوت‌بوک(Notebook) و نت‌بوک(Netbook) را نمي‌دانند.
در اين رابطه گفت و گوي كوتاهي با آزموده، يكي از عرضه‌كنندگان انواع نت‌بوك داشتيم كه در زير مي‌خوانيد:
به نظر شما چند درصد از كاربران ايراني نسبت به تفاوت‌هاي نت‌بوك و نوت‌بوك آگاهي دارند و انتخاب آنها هنگام خريد آگاهانه است؟
بسياري از افرادي كه به منظور خريد لپ‌تاپ به بازار مي‌آيند نسبت به تفاوت‌هاي اين دو دستگاه اطلاع چنداني ندارند و حتي گروهي پس از اينكه اطلاعات مورد نظر به آنها داده شده باز هم نت‌بوك را با تصور يك نوت‌بوك خريداري مي‌كنند كه فقط حجم كمتري دارد.
تفاوت كلي نت‌بوك و نوت‌بوك در چيست؟
به طور کلي نت‌بوک‌ها کوچک‌تر، ارزان‌تر و ضعيف‌تر از نوت‌بوک‌‌ها هستند و قيمت مناسب اين كالاها در مقايسه با انواع نوت‌بوك باعث جذب مشتريان به سمت نت‌بوك‌ها مي‌شود.
علت نامگذاري نت‌بوك‌ها به اين اسم چيست؟
اين كالاها به دليل قابليت حمل آساني كه دارند ساده‌تر از لپ‌تاپ‌ها به اين سو و آن سو حمل مي‌شوند و از امكانات فني چنداني برخوردار نيستند و كاربر مي‌تواند بيشترين استفاده را از اين كالا براي اتصال به اينترنت داشته باشد.
آيا خريداران با آگاهي از اين واقعيت كه برخي از اموري كه با نوت‌بوك انجام مي‌دهند را نمي‌توانند با نت‌بوك انجام دهند، آن را خريداري مي‌كنند؟
اين طور نيست كه نت‌بوك‌ها تنها كارهاي معمولي و روزمره را انجام دهند؛ برخي از نت‌بوك‌ها قابل رقابت با لپ‌تاپ‌ها هستند، ولي قيمت بالايي دارند. اما به هرحال وزن كم و از همه مهمتر قيمت مناسب اين كالا باعث جذب مصرف‌كنندگان به سوي اين كالا مي‌شود.

No comments:

Post a Comment