Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

08 May 2007

به هر قيمتي مايكروسافت، ياهو را مي‌خواهد

مايكروسافت در ادامه‌ي تلاش براي رقابت بيشتر با گوگل، مذاكرات خود را با ياهو آغاز كرده و اميدوار است كه بتواند اين شركت اينترنتي را خريداري كرده يا براي همكاري با ياهو به توافق برسد.
گزارش‌هاي اخير روزنامه‌ي وال‌استريت ژورنال و نيويورك پست، از مذاكرات مايكروسافت و ياهو براي خريد ياهو يا همكاري مشترك اين دو شركت حكايت دارند.
بر اساس اعلام اين دو روزنامه، گفته مي‌شود كه مبلغ پيشنهادي مايكروسافت براي خريد ياهو 50 ميليارد دلار بوده است؛ گفت‌وگوهاي جديد، مذاكرات سال پيش اين دو شركت را تجديد مي‌كنند كه ظاهرا ياهو به آن پايان داده بود. مايكروسافت اخيرا در خريد شركت تبليغاتي "دوبل كليك" به گوگل باخت و شاهد كند بودن تلاش‌هاي خود در بازار تبليغات جست‌وجوي اينترنتي و جدا شدن مهره‌ي كليدي خود در اين بخش بوده است.
از سوي ديگر سايت‌هاي گوگل در تعداد بازديدكنندگان مايكروسافت را براي اولين بار پشت سر گذاشتند و شركاي مهم اين شركت، Dell و Intel نيز به نرم‌افزارهاي كد باز روي آورده‌اند؛ دستگاه پخش موسيقي ديجيتالي Zone مايكروسافت نيز در مقايسه با رقيب خود ipod چندان موفق نبوده است.
اما مايكروسافت كسب نتايج مالي خوب ادامه مي‌دهد و با خريد شركت‌هاي Tellme و Massive، خريدهاي خوبي داشته و ويستا را نيز عرضه كرده و به عنوان شركتي موفق باقي مانده است.
بر اساس اين گزارش، انتشار خبر مذاكره‌ي مايكروسافت و ياهو براي ادغام شدن به افزايش ارزش سهام ياهو منجر شد؛ هرچند خبرهاي ضد و نقيض پس از آن كاهش ارزش سهام ياهو را به دنبال داشت
منبع: Itiran.com

No comments:

Post a Comment