Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

04 February 2007

دانشنامه جهان اسلام در وب

9 جلد از دانشنامه جهان اسلام با هدف دسترسي آسان مخاطبان، روي پايگاه اطلاع رساني بنياد دايرةالمعارف اسلامي قرار گرفت.
سعيد عدالت نژاد، سردبير اين پايگاه اطلاع رساني در نشست خبري كه صبح امروز با حضور حسن طارمي راد، معاون پژوهشي بنياد معارف اسلامي در ساختمان بنياد معارف اسلامي برگزار شد، گفت: مدت‌ها بود كه هيأت امنا درباره انتشار دانش نامه جهان اسلام به صورت الكترونيكي بحث‌هايي داشتند كه ما علاوه بر انتشار كتب انتشار الكترونيكي نيز داشته باشيم و سرانجام اين طرح به تصويب رسيد و ما نسخه الكتريكي اين دانشنامه را نيز به طور رايگان با قابليت ذخيره، دانلود و پرينت براي مراجعه كنندگان افتتاح كنيم.
وي افزود: در اين نسخه الكترونيكي به آدرسWWW.DANESHNAME.COM وWWW.ENCYCLOPAEDIAISLAMICA.COM ، ما فهرست كارهايمان را تا پايان سال 1400 هجري شمسي در اختيار مراجعه كنندگان قرار داده ايم و مخاطبان به برنامه هاي آينده ما تا اين سال نيز واقف خواهند بود.
وي درادامه گفت: تا به حال 9 جلد از اين دانشنامه روي سايت قرار گرفته و نسخه الكترونيكي جلد دهم نيز تا يك ماه آينده آماده خواهد شد.
وي افزود: تا به حال روال كار اين بود كه ابتدا نسخه‌هاي فيزيكي كتاب منتشر شود و بعد نسخه الكترونيكي ولي از جلد يازدهم به بعد مبنا تغيير خواهد كرد و ما ابتدا نسخه‌هاي الكترونيكي را روي سايت قرار مي‌دهيم و بعد كتابها را منتشر خواهيم كرد.
وي در ادامه گفت: در اين پايگاه سه زبانه علاقه‌مندان مي‌توانند از طريق حروف الفبا و نيز از طريق جستجو در موضوعات دوازده گانه دانشنامه به مقالات مورد نظر خويش دسترسي پيدا كنند.
وي با بيان اينكه در اين پايگاه، امكان جستجوي پيشرفته كلمات و نيز جستجوي عبارت قرارداده شده است، گفت: از ديگر ويژگي‌هاي مهم اين پايگاه كه تمام مقالات آن به زبان فارسي در اختيار مراجعه كنندگان قرار مي‌گيرد، ارائه فهرستي از همه مدخل‌هايي است كه براي تأليف مورد تصويب قرار گرفته اند. بنابراين مي‌توان گفت نقشه كلي كار تدوين دانشنامه در قلمرو جهان اسلام و با تأكيد بر ايران به عنوان خاستگاه نشر اين دانشنامه تا پايان كار يعني سال 1400 شمسي اينك مشخص است.
وي در ادامه اظهار داشت: در بخش‌هاي حاشيه‌اي اين پايگاه بخش اخبار علمي فرهنگي نيز مهيا شده است و در حد امكان و توانايي صرفا به اخبار مربوط به معرفي و انتشار دائرة المعارف‌هاي ديني و نيز دائرةالمعارف‌هاي علوم انساني در سراسر جهان مي‌پردازد.
وي در پايان گفت:علاقه‌مندان براي اطلاع از چگونگي تشكيلات و ساختار ساده و در عين حال منظم بنياد دايره المعارف اسلامي و نيز آشنايي با همكاران عضو هيأت علمي مي‌توانند به بخش درباره ما رجوع كنند. بخش اخبار داخلي بنياد هم محلي است براي گفتگو با همكاران و چه بسا بتواند وضعيت دروني ما را براي ناظران بيروني به شرح درآورد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

No comments:

Post a Comment