Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

28 February 2007

يک نتيجه جالب درباره هاردديسك

تحقيقات جديد انجام گرفته توسط گروهي از مهندسان شركت "گوگل" نشان مي‌دهد استفاده زياد از هاردديسك رايانه‌ها و نيز استفاده از هاردديسك‌ها در دماهاي بالا برخلاف تصور عموم احتمال خراب شدن آنها را افزايش نمي‌دهد.
هاردديسك يكي از مهمترين بخش‌هاي رايانه است كه تمامي اطلاعات كاربران در آن ذخيره مي‌شود و بروز مشكل براي هاردديسك و خراب شدن آن مي‌تواند به معناي از دست رفتن اطلاعات بسيار مهم و باارزش كاربران باشد.
هم‌اكنون گروهي از مهندسان شركت "گوگل" در مطالعه‌اي جديد ? 100?هزار هاردديسك ?80? تا ? 400?گيگابايتي را كه از سال ? 2001? تاكنون در رايانه‌هاي اين شركت مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بررسي كردند و متوجه شدند بر خلاف تصور عموم، ميزان كار كشيدن از هاردديسك‌ها ارتباط اندكي با خرابي‌هاي رخ داده در آنها دارد.
به گفته "ادواردو پينهريو" يكي از محققان "گوگل"، بررسي هاردديسك‌هاي شركت "گوگل" نشان‌دهنده تصوير پيچيده‌تري در زمينه احتمال بروز خرابي‌ها در هاردديسك‌هاست. وي افزود: نتايج اين مطالعه حاكي از آن است كه تنها هاردديسك‌هاي خيلي نو و يا خيلي كهنه ممكن است در اثر استفاده سنگين دچار خرابي شوند.
به علاوه در ميان هاردديسك‌هايي كه كمتر از سه سال از عمر آنها گذشته، احتمال بروز خرابي درصورت استفاده در دماهاي پايين از احتمال خرابي در هواي گرم بيشتر است اما براي هاردديسك‌هايي با عمر بيشتر از سه سال، هواي گرم بيشتر موجب بروز خرابي‌ها مي‌شود.
نتايج اين مطالعه همچنين نشان داد هاردديسك‌هايي كه با اسكن نرم‌افزاري در آنها مشكلاتي يافت مي‌شود، 10? برابر بيشتر از هاردديسك‌هايي كه در اين اسكن‌ها ايرادي در آنها يافت نمي‌شود، احتمال خراب شدن دارند.
شركت "گوگل" بر خلاف بسياري از شركت‌هاي بزرگ رايانه‌اي و اينترنتي، حجم عظيم اطلاعات مربوط به فهرست كردن سايت‌هاي اينترنت كه در موتور جستجوي اين شركت مورد استفاده قرار مي‌گيرد را به جاي ذخيره كردن در تجهيزات پيچيده و گران‌قيمت ذخيره اطلاعات، در صدها هزار هاردديسك معمولي ذخيره مي‌كند.
منبع : ايرنا

No comments:

Post a Comment