Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

11 July 2009

زنگ خطر برای نوکیا

بر اساس آخرین آمارها سهم فروش گوشی‌های تلفن‌همراه شرکت اپل در سال 2013 از نوکیا پیشی می‌گیرد.




به گزارش پایگاه تحقیقاتی Generator Research سهم گوشی‌های تلفن‌همراه اپل در بازار دنیا به صورت چشم‌گیری در حال افزایش است، به طوری که انتظار می‌رود تا 4 سال دیگر میزان فروش گوشی‌های تلفن‌همراه این شرکت در دنیا از فروش گوشی‌های تلفن‌همراه نوکیا پیشی بگیرد.
در حال حاضر نوکیا 40‌درصد از بازار تلفن‌همراه دنیا را در اختیار دارد که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا سال 2013 به 20درصد کاهش پیدا خواهد کرد. مطابق همین بررسی، اپل برای دست یافتن به این هدف طی 4 سال آینده باید 33درصد رشد فروش داشته باشد.
علاوه‌بر این برآورد می‌شود در سال 2011 اپل 77میلیون گوشی تلفن‌همراه به بازار عرضه کند که این میزان برابر با تعداد گوشی‌های عرضه شده نوکیا در همان سال به بازار جهانی است. به عبارت بهتر در سال 2011 میزان فروش گوشی‌های تلفن‌همراه اپل و نوکیا با هم برابر خواهد شد.
علت اصلی این افت فروش در بازار گوشی‌های نوکیا عدم توجه کافی این شرکت به گوشی‌های هوشمند اعلام شده است. برعکس اپل هم اکنون با تلفیق تکنولوژی‌های هوشمند گوشی تلفن‌همراه آیفون با سرویس‌های آنلاین وارد عصر طلایی خود می‌شود. در کنار پیشرفت‌های تکنولوژیک بی‌نظیر در آیفون، قیمت 99 دلاری این گوشی ساخت اپل نیز کار را برای رقبای این شرکت مشکل‌تر ساخته است. یکی دیگر از دلایل افت فروش نوکیا در سال‌های آینده سرعت کم عکس‌العمل این شرکت در مقابل رقبا است. به عنوان نمونه توجه کنید که اولین پاسخ نوکیا به آیفون اپل، پس از یک سال و نیم، گوشی 5800 بود که از لحاظ نرم‌افزاری گوشی پایداری محسوب نمی‌شود.
به هر صورت پر واضح است که این غول فنلاندی در آینده با ظهور رقبایی چون اپل با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد که کار را برای آن در بازارهای جهانی بسیار مشکل خواهد کرد.

No comments:

Post a Comment