Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

02 July 2009

Wireless در رباتیك

سه روش امنیتی در شبكه های بی سیم عبارتند از :

- (( WEP(Wired Equivalent Privacy )

در این روش از شنود كاربرهایی كه در شبكه مجوز ندارند جلوگیری به عمل می آید كه مناسب برای شبكه های كوچك بوده زیرا نیاز به تنظیمات دستی( KEY ) مربوطه در هر Client می باشد.

اساس رمز نگاری WEP بر مبنای الگوریتم RC4 بوسیله RSA می باشد.

- ((SSID (Service Set Identifier )

شبكه های WLAN دارای چندین شبكه محلی می باشند كه هر كدام آنها دارای یك شناسه (Identifier ) یكتا می باشند این شناسه ها در چندین Access Point قرار داده می شوند . هر كاربر برای دسترسی به شبكه مورد نظر بایستی تنظیمات شناسه SSID مربوطه را انجام دهد .

-((MAC (Media Access Control )

لیستی از MAC آدرس های مورد استفاده در یك شبكه به( AP (Access point مربوطه وارد شده بنابراین تنها كامپیوترهای دارای این MAC آدرسها اجازه دسترسی دارند به عبارتی وقتی یك كامپیوتر درخواستی را ارسال می كند MAC آدرس آن را با لیست MAC آدرس مربوطه در AP مقایسه شده و اجازه دسترسی یا عدم دسترسی آن مورد بررسی قرار می گیرد .این روش امنیتی مناسب برای شبكه های كوچك بوده زیرا در شبكه های بزرگ امكان ورود این آدرسها به AP بسیار مشكل می باشد.

برای كنترل ربات ها با استفاده از شبكه های بی سیم روش های متعددی استفاده می شود كه در اینجا به بررسی یك نمونه از آن می پردازیم.


در بخش wireless و کنترل ربات ها از یک laptop که دارای کارت شبکه Wireless 802.11a 54 Mbps بسته به پروتكل تعریف شده برای كنترل بی سیم و موارد مورد نیاز 802.11a/b/g استفاده می شود. جهت برقراری ارتباط لایه فیزیکال این Laptop با شبکه اصلی و نهایتا کامپیوتر کنترل کننده ربات از یک Access point به صورت Infrastructure مورد بهره برداری قرار می گیرد برای laptop قرار گرفته بر روی ربات SSID تعریف می گردد که با توجه به موارد امنیتی دستگاه از Pre shared Key جهت اتصال به شبکه و شناسایی کاربران استفاده گردیده است . میزان شعاعی را که این Access Point تحت پوشش فرکانس GHz5.4 قرار می دهد پس از تنظیم کانال ها و با استفاده از آنتن db 2.5 در حدود Meter300 می باشد.
از آنجایی که کامپیوتر کنترل کننده ربات همیشه در کنار یا نزدیک Access Point می باشد ، جهت برقراری بهتر ارتباط با Access Point و نهایتا کامپیوتر ربات ازHUB (100Mbps) واقع برروی Access Point بهمراه سیم مسی استفاده می گردد .

پس از برقراری ارتباط لایه فیزیکال 2 کامپیوتر با هم نیاز به ارتباط لایه شبکه می باشد که با توجه به تعریفات قبلی برروی Access Point، برای مثال محدوده IP Mask 192.168.1.0 , 255.255.255.0 در نظر گرفته شده است. جهت سهولت در تعریف IP برروی کامپیوترها از پروتکل Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) برروی Access Point استفاده می گردد. این قابلیت Access Point امکان نصب خودکار IP را پس از ورود به شبکه را به کاربران می دهد.

در مرحله بعد نیاز به برقرار کردن ارتباط Application بین 2 کامپیوتر بود ، که این امر توسط برنامه ای بنام Microsoft Remote Desktop انجام می پذیرد .

این برنامه قابلیت نشان دادن ، کنترل نمودن Desktop کامپیوتر مقابل را به کاربر می دهد. توسط این برنامه کلیه کنترل کامپیوتر ربات توسط کامپیوتر اصلی انجام پذیرفت سپس تست از برنامه نوشته شده جهت کنترل ربات به عمل می آید.

No comments:

Post a Comment