Hi! We design beautiful templates.

ewe

Total Pageviews

Banner Ad

TopMenu

Featured Post 1

Featured Post 3

Featured Post 2

اميدوارم تو اين بلاگ با موفقيت عمل كنم....

Featured Post 5

Featured Post 4

Featured Post 7

Featured Post 6

Featured Post 8

Blogger news

Blogger templates

Pages

Search

About

Slider

07 July 2009

كالا را با گارانتي تعويض نخريد

خدمات پس از فروش موضوع مهمي نزد بسياري از مصرف‌كنندگان كالاهاي مختلف به ويژه رايانه است.
با توجه به اهميت اين موضوع بسياري از نمايندگي‌هاي فروش و حتي فروشندگان، كالاهاي خود را با عنوان گارانتي تعويض دستگاه به فروش مي‌رسانند كه اگر چه ذكر اين عنوان تا حد زيادي اغواكننده است، اما شاهد بوده‌ايم كه برخي از افرادي كه كالاها را با اين عنوان گارانتي مي‌كنند از عهده تقبل تعهدات خود بر نمي‌آيند و باعث گلايه مصرف‌كنندگان مي‌شوند.
در اين رابطه گفت‌وگوي كوتاهي با رهبر مسوول فروشگاه ابزار پيشرو يكي از واردكنندگان لپ‌تاپ‌هاي hp و dell در بازار داخلي داشتيم كه مي‌خوانيد:
طي سال‌هاي اخير و با افزايش گرايش مصرف‌كنندگان به سوي كالاهاي گارانتي دار بسياري از عرضه كنندگان كالاهاي كامپيوتري، كالاهاي خود را به روش‌هاي مختلفي گارانتي مي‌كنند كه گارانتي تعويض يكي از اين مدل‌ها است. به نظر شما اين گارانتي‌ها تا چه حد قابل اعتماد هستند؟
به طور كلي، گارانتي تعويض دستگاه به هيچ‌وجه براي عرضه‌كننده كالا در ايران به صرفه نيست و به نظر من افرادي كه كالاها را با نام گارانتي تعويض دستگاه گارانتي مي‌كنند، نمي‌توانند از عهده گارانتي كالا برآيند.
من پيشنهاد مي‌كنم مصرف‌كنندگان كالاهاي كامپيوتري به ويژه لپ‌تاپ به هيچ‌وجه از كالاهايي كه با عنوان گارانتي تعويض به فروش مي‌رسند، استقبال نكنند.
ولي شركت‌هاي معتبر هم بسياري از كالاها را با اين عنوان گارانتي مي‌كنند. چطور ممكن است نظارتي روي عملكرد آنها نشود؟
برخي از شركت‌ها و عرضه‌كنندگان لپ‌تاپ معمولا كالا را براي تعمير مي‌گيرند و تا زمان تحويل كالاي تعمير شده به مشتري يك لپ‌تاپ جايگزين مي‌دهند و اسم اين كار را گذاشته اند تعويض كالا.
به طور كلي آن دسته از افرادي كه كالا را با اين نام گارانتي مي‌كنند، كالاهاي مورد دار را تعمير و به اسم آكبند مي‌فروشند. به همين دليل اين امكان بسيار قوي است كه كالايي كه به اسم آكبند با گارانتي تعويض به فروش مي‌رسد كالاي تعميري باشد.
منبع: دنياي اقتصاد

No comments:

Post a Comment